kreatywność, technologia i estetyka. Francuskie auto budzi kilka charakterystycznych skojarzeń. To przede wszystkim specyficzna estetyka, dla niektórych nie do przyjęcia, a dla innych - idealna i niepowtarzalna. Kolejne to wygoda i komfort - wnętrze auta dostosowane przede wszystkim do spędzania w nim dużej ilości czasu. Nierzadko też francuski produkt motoryzacyjny kojarzy nam się z nowoczesnymi technologiami i ułatwieniami.
Citroën to chyba synonim samochodu francuskiego, choć obecnie produkowanego na całym świecie. Historia marki rozpoczęła się dość dawno, bo jeszcze w XIX wieku, a dokładnie - w 1878 roku. Założycielem firmy był André Gustave Citroën (stąd jej nazwa). Pierwsze auto osobowe z fabryki Citroëna wyjechało w 1919 roku. Zaczerpnięte z amerykańskiego systemu masowej produkcji rozwiązania pozwoliły na rozwój produkcji i duże zyski.
Istotnym momentem było połączenie marek Citroën i Peugeot w koncern PSA Peugeot Citroen. Oferta koncernu jest szeroka, zróżnicowana i podzielona na segmenty oraz serie. Wśród najpopularniejszych modeli znajdują się C3 (warty uwagi Picasso), C4, Saxo, Xsara, a także wiele innych.
Niemal każdy, nowo wypuszczany na rynek model posiada innowacyjne systemy i udogodnienia, a wszystko z myślą o wygodzie i bezpieczeństwie klienta. To między innymi Inteligentny System Kontroli Trakcji, który dopasowuje układ jezdny do ciężkich warunków panujących na drodze. Citroën proponuje także rozwiązania znacznie ułatwiające funkcjonowanie każdego kierowcy np. automatyczny przełącznik świateł długich. Firma nie zapomina o ekologii, tworząc silniki o niskiej emisji dwutlenku węgla oraz ekonomicznym spalaniu.