Dwie generacje Citroëna-Jumper. W przypadku samochodu Citroën-Jumper można mówić o dwóch jego generacjach. Pierwsza z nich, czyli Citroën-Jumper I był produkowany przez koncern Citroën w porozumieniu z firmą Sevel Sud w latach 1994-2006. Citroën-Jumper II natomiast rozpoczyna swoje funkcjonowanie na rynku od 2006 roku.
Czym jest ten samochód? W jaki sposób został skonstruowany? Kto brał udział w pracach poprzedzających jego powstanie?
Pytania są jak najbardziej uzasadnione, ponieważ składają się nie tylko na historię marki, ale także bezpośrednio odnoszą się do dziejów wspaniałego auta.
Citroën-Jumper to samochód dostawczy przypisywany do kategorii midi lub maxi, a jego konstrukcja została pomyślana w taki sposób, żeby jak najbardziej zoptymalizować współczynnik oporu powietrza.
Prace nad przygotowaniem modelu Citroëna-Jumper do produkcji trwały wiele lat, bo od 1987 roku, w projektowaniu nadwozia uczestniczył Giorgetto Giugiaro z firmy Ital Design.
Citroën-Jumper I w 1994 roku pojawił się na Salonie Samochodów Użytkowych w Genewie, a rok później uznano go za Samochód Dostawczy 1995 roku. Citroën-Jumper II został wprowadzony na rynek w 2006 roku w doskonałym towarzystwie, bo o uznanie wśród fanów czterech kółek rywalizował z Peugeotem Boxerem II i Fiatem Ducato III.
Citroën-Jumper II - podobnie jak Citroën-Jumper I - ma niski współczynnik oporu powietrza (Cx=O,31), napęd na przednią oś oraz poprzecznie ustawione silniki. Pod względem komfortu jazdy można porównać go z samochodami osobowymi. Ponadto został tak skonstruowany, że w jego wnętrzu istnieje szansa na zamontowanie dodatkowego wyposażenia w postaci automatycznej klimatyzacji, systemu audio z głośnomówiącym zestawem czy chociażby satelitarnej nawigacji. Można nim przewozić do 1945 kilogramów.