Michio Suzuki zamieszkujący małą japońską wioskę Hamamatsu, w 1909 roku założył własne przedsiębiorstwo, zajmujące się produkcją... krosien tkackich. Po latach sukcesów w branży jedwabniczej Japończyk zdecydował jednak, iż chciałby prowadzić firmę bardziej nowatorską. Samodzielnie przeprowadził badania rynku, po czym stwierdził, iż mieszkańcom Kraju Kwitnącej Wiśni przydałyby się mniejsze, bardziej dynamiczne samochody. Tak w 1937 roku rozpoczęło się nowe przedsięwzięcie, znane dziś na całym świecie pod nazwą Suzuki Motor Corporation. Niestety, II wojna światowa pokrzyżowała biznesowe plany Michio, który zmuszony był wrócić do produkcji krosien.
Lata 50. przyniosły ożywienie biznesu i powtórne zainteresowanie nowymi technologami. Tym razem Suzuki do życia powołał rower z silnikiem. Ów pojazd o nazwie "Power Free" działał na różne sposoby. Użytkownicy pedałowali w tradycyjny sposób lub przy pomocy silnika - mogli również w czasie jazdy korzystać tylko z niego. "Diamond Free", czyli kolejny z modeli, osiągnął dla marki pierwsze sportowe sukcesy.
Po pewnym czasie zmotoryzowane rowery zaczęły przeradzać się w motocykle. Główną siłą firmy jest produkcja motocykli sportowych, które niejednokrotnie zwyciężały w światowych wyścigach. Korporacja Suzuki nie zrezygnowała również z produkcji samochodów. Na rynek wypuściła m.in. terenówkę Jimny, zgrabne Alto, znany na całym świecie model Swift oraz współczesne Suzuki Splash i Kizashi.
Obecnie firma Suzuki produkuje różne modele samochodów, motocykli, silników do motorówek oraz innych silników spalinowych. Jej fabryki ulokowane są w 14 krajach. Dziś o Suzuki Motor Corporation mówi się, iż należy do wielkiej czwórki światowych producentów motocykli - co ciekawe, obok trzech innych japońskich firm: Yamahy, Hondy oraz Kawasaki.