Ten legendarny już samochód japońskiego koncernu doczekał się już VI generacji. Pierwsze egzemplarze pojawiły się w masowej sprzedaży w roku 1983. Auto przez te lata zapracowało na swoją dobrą opinię, wykazując się niezawodnością i solidnością wykonania. Okres największej popularności zdaje się przypadać na lata 90-te, kiedy to Toyota Camry była idealnym połączeniem bezawaryjności i luksusu z przystępną ceną. I choć auto nie zachwycało stylistycznymi rozwiązaniami, a dla wielu wydawało się nudne, to świetna mechanika i wzorcowe wręcz wykończenie wnętrza wprawiały w zachwyt. Wyposażenie dodatkowe uprzyjemniało jazdę, a auto prowadzone zgodnie z przepisami, dostarczało znakomitych wrażeń. Najbardziej reprezentatywny dla marki wydaje się sedan. Dobrze dobrane proporcje, klasyczne kształty, opierające się na łagodnych liniach, nadających nieco kanciasty kształt, sprawiają, że samochód nie jest zbyt atrakcyjnym autem dla ludzi młodych. Prawdopodobnie nie przekona ich także olbrzymi bagażnik, którego pojemność wynosząca 520 litrów, jest świetnym wynikiem.
Samochód, zaliczany do klasy średniej wyższej, wyposażono w silniki, których moc osiągała nawet 277 KM. W Europie królowały silnik benzynowe, z których jednym z najpopularniejszych był motor o pojemności 2.2 l, posiadający moc 136 KM, zapewniający autu prędkość powyżej 100 km/h w niecałe 10 sekund. Koszty eksploatacyjne nie były i nie są nadal zbyt wysokie, jeśli weźmiemy pod uwagę deklaracje właścicieli aut, dotyczące bardzo rzadkich wizyt w warsztatach naprawczych. Panuje zgodna opinia, że Toyota Camry przy prawidłowym użytkowaniu wymaga najczęściej wymiany elementów, które zazwyczaj zużywają się podczas codziennej eksploatacji. Podawane często przebiegi, przekraczające kilkaset tysięcy kilometrów, w zderzeniu z legendą marki Toyota Camry, nie wydają się przesadzone.