Produkowany od 1995 roku Sharan jest vanem, w którym znajdzie się miejsce dla siedmiu osób. Od 2010 roku ruszyła sprzedaż drugiej generacji tego samochodu. Nowy model w salonie można zakupić za cenę od 108 000 złotych.
Za tę kwotę w wyposażeniu można się spodziewać m.in. poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyn powietrznych w całym samochodzie, komputera pokładowego, wspomagania układu kierowniczego, zaczepów do mocowania bagażu w bagażniku. Dla samochodów Volkswagen Sharan przeznaczono silniki benzynowe oraz Diesla o pojemności od 1.4 do 2.0 oraz o mocy od 115 KM do 200 KM. Do tego zaprojektowano skrzynię biegów z sześcioma biegami. Maksymalna prędkość osiągana przez ten samochód wynosi 197 km/h, zaś zużycie paliwa przez silnik benzynowy w trakcie jazdy po mieście powinno wynosić 9,2 litra na 100 km, zaś średnio 7,2 litra. Decydując się na silnik Diesla spalanie jest oczywiście niższe i wynosi odpowiednio 6,8 litra w trakcie jazdy po mieście oraz średnio 5,5 litra.
Użytkownicy Volkswagena Sharan są z niego zadowoleni. Nawet, jeżeli nie uważają go za nadzwyczajny samochód, prawdopodobnie mając taką okazję ponownie by go zakupili. Wśród głównych zalet wymieniana jest przestronność i pakowność, niskie koszty eksploatacji oraz ergonomia. Przez swoje gabaryty, a także łatwość demontażu foteli i inne funkcjonalne rozwiązania, samochód może służyć do przewozu niewielkiej grupy pasażerów, ale także pełnić funkcje transportu ładunku. Wśród wad wymieniane są rdzawe plamy, korozja, głośność samochodu. Niektórzy narzekają także na awaryjność samochodu. Zarzuty dotyczą głównie elektroniki, silnika, zawieszenia. Kolejną wymienianą wadą jest niestety mała dynamiczność pojazdu.