Fiat-Ducato jako samochód dostawczy. Jak sama nazwa auta wskazuje jednym z jego konstruktorów był koncern Fiat. W tym procesie współuczestniczył także koncern PSA, w którego skład wchodzi Citroën Jumper oraz Peugeot Boxer.
Zdecydowana większość modeli Fiata-Ducato była produkowana we Włoszech w znajdującej się w Val di Sangro fabryce. Należy ona do francusko-włoskiej spółki Sevel, która powstała w 1978 roku. Od roku 2000 produkcja Fiata-Ducato została przeniesiona do Brazylii i odbywa się głównie w Sete Lagoas, a patronują temu przedsięwzięciu Fiat oraz Iveco stanowiące motoryzacyjną spółkę.
Warto nadmienić, że w Polsce auto jest używane jako karetka w pogotowiu ratunkowym. Jaki można wyciągnąć z tego faktu wniosek? Jedyny logiczny. Samochód jest po prostu niezawodny, ponieważ, jeśli jego przeznaczeniem jest niesienie ludziom pomocy, to musi być najwyższej jakości zarówno pod względem technicznym, jak i komfortu jazdy.
W latach 1981-1990 regularnie zaczął pojawiać się na drogach pierwszy model Fiata-Ducato i w tym okresie bez jakichkolwiek zmian funkcjonował jako typ 280. Od 1990 roku zaczęto produkować typ 290 Fiata-Ducato, a główną nie tylko charakterystyczną cechą, ale również swoistą innowacją tej wersji było stworzenie dostawczego samochodu z przednim napędem. Produkowano go do 1994 roku.
Z czasem Fiat-Ducato zaczął pojawiać się jako Fiat-Ducato II, a nastąpiło to w 1994 roku, kiedy w Genewie na Salonie Samochodów Użytkowych po raz pierwszy przedstawiono nowy model. I od razu olbrzymi sukces. W 1995 roku Fiat-Ducato II bezapelacyjnie pokonał konkurentów i przyznano mu miano Samochodu Dostawczego tegoż roku.
Ten model również posiada przedni napęd i występuje w wielu dobrze przemyślanych wariantach.